braziliegroep2010.reismee.nl

De LAURENS Midzomer Loop

Laurens Midzomer loop

‘s Morgens in alle vroegte gaanMarijke, Cora enFrancisco op pad om het parcours te verkennen en de richtingbordjes uit te zetten. De afstand is 5 km, dus geen kleinigheidje om dat zonder fouten te doen.

Rond 2 uur komen Ria v. Bueren, Jopie en ik (Cees) op de Hofstee met de zware fles helium , een vracht ballonnen, slingers en T-shirts. De andere dames zijn er ook al allemaal. Na koffie en een werkbespreking onder aanvoering van ons aller Cora gaan we aan het werk, slingers ophangen, ballonnen opblazen, iedereen voorzien van een T-shirt. Margriet krijgt een buitenmodel T-shirt, echte haute couture.

Regelmatig gaat er een ballon op de loop, verdwijnt de ruimte in of kan nog net met een heel grote trap van het plafond van de feestzaal geplukt worden. We vormen al een hecht klussenteam, belooft veel goeds voor in Brazilië! Gedurende de middag wordt onze groep versterkt met andere vrijwilligers gerekruteerd uit de collega's van Cora en Marlies. Tegen het eind van de middag komen de eerste deelnemers.

We krijgen spullen van ALBRON voor de fouragezakjes voor de deelnemers. Met man en macht aan de slag om alle zakjes te vullen en klaar te leggen bij de inschrijftafel.

Ria Tukker haalt zuster Regina op ze komt gelukkig op tijd om het startsein te kunnen geven met Mieke van Gorcom directeur van LAURENS Regio Noord-Oost.

Een hele meute gaat van start, de hardlopers Met Francisco als haasvoorop, dan de wandelaars en rolstoelers. Een aantal van ons gaan mee om de groep te begeleiden bij het oversteken van drukke wegen. De bezemwagen is een tweepersoonsfiets en u raadt het al bestuurd door ons aller Margriet met als steun en toeverlaat afwisselend Marlies, Cora en Leon.

De hardlopers zijn binnen de kortste keren uit het zicht verdwenen en wij gaan met goede zin op pad in toch wel een behoorlijk tempo. De rolstoelers moeten zo nu en dan een extra duwtje hebben om boven te komen. Maar de stemming komt er steeds meer in. We hebben prachtig weer en binnen de kortste keren krijgen we het behoorlijk warm. Omdat we extra jasjes aan hebben staat het zweet al gauw op onze rug. De 5 km wordt in recordtijd door ons afgelegd.

Op de Hofstee worden we als echte overwinnaars onthaald met een mooie rode roos en een toespraak van Bob Janse. Wanneer de winnende Regia Zuid-Oost, onder luid applaus, de wisselbeker in ontvangst heeft genomen gaan we beginnen met het bekende 'opruimen'. Tot slot nog even gezellig napraten over deze heel geslaagde actie van de Brazilië-groep 2010.

We hebben goed2645,70 euro verdiend voor ons werk daar.

Lieve Ria's, Marlies, Jopie, Cora, Marijke, Margriet, Nel, Thea, Laura, zuster Regina, maar ook Dick en vele andere vrijwilligers van Laurens de Hofstee heel hartelijk bedankt voor jullie geweldige inzet. Bravo!

Cees Koop.

gerry

super, de akties gaan maar door, klinkt allemaal heel gezellig!! groetjes uit Oostenrijk