braziliegroep2010.reismee.nl

laatste week .....

Deze week hebben we nog drie dagen flink geklust. Alle drie de huisjes zijn nu klaar. De muren zijn wit aan de bovenkant en licht oker (afwasbaar) aan de onderkant. Een keuken en een paar doucheruimtes zijn verbouwd, alle houten deuren glanzen weer van de lak, de plafonds zijn fris rood met wit. De kinderen en begeleiders zijn zichtbaar blij met hun nieuwe behuizing.

Tussen de bedrijven door zijn er allerlei activiteiten met de kinderen. Maandagavond heeft een aantal van ons met ze gevoetbald en met de kleintjes bellen geblazen. ‘s Middags om vier uur gaat het speelhuis open en zijn we aan het plakken, lego'en, tafeltennissen en snookeren.

Dinsdagavond hebben we een film gekeken bij Robert thuis over een meisje, Precious, dat door haar vader misbruikt wordt. Haar moeder mishandelt haar met woorden en daden omdat ze niet kan verdragen dat haar man voor haar dochter kiest en niet voor haar. Precious heeft een kindje en is in verwachting van de tweede als er een kentering in haar leven komt. Zij wordt van school gestuurd omdat ze in verwachting is, maar kan naar een alternatieve school waar zij met hulp van de leerkracht stukje bij beetje haar zelfbeeld verbetert en haar zelfvertrouwen terugwint. Robert vertelde dat sommige kinderen die hier wonen min of meer dezelfde ervaringen hebben. Vreselijk. Je bent daarna nog extra gemotiveerd om iets voor deze kinderen te betekenen.

Woensdag is de laatste werkdag. ‘s Avonds staat de evaluatie van ons werk op het programma. Met Robert bespreken we hoe we het geld besteden dat we samen met u bijeengebracht hebben, hoe het werk is verlopen, sterke en verbeterpunten. Daarna beklimmen we de berg op het terrein, de Monte Shalom, voor een spiritueel moment.

Donderdag gaat een aantal van ons naar Juiz de Fora, anderen genieten van een rustdag of spelen met de kinderen. ‘s Avonds is er een feestelijke afscheidsavond. Vrijdag vertrekken we vroeg en rijden dan via Petrópolis, een prachtige stad waar we een paar uur kunnen verblijven, naar Rio. Daar checken we om half vijf in op het vliegveld. Half acht stijgen we op als we geen vertraging hebben. Zaterdag rond 15.45 uur is de verwachte aankomsttijd op Schiphol. Allemaal hartelijk dank voor uw steun op wat voor manier dan ook! Wij hebben met eigen ogen kunnen zien wat die voor de kinderen betekent! We gaan ze enorm missen. Een hartelijke groet van ons allen, Thea

Reacties

Reacties

Hennie

Wat een fantastische dingen hebben jullie gedaan en beleefd.
Ik wens jullie een heel goede terugreis en geniet nog even.

groetjes van Jan en Hennie

conny

toen ik afscheid nam van marlies dacht ik: 3 weken wat lang!. en nu is er ineens bijna een einde gekomen aan die 3 weken. een periode vol emoties, indrukken,zweten van het harde werken, plezier en vast nog heel veel gevoelens wordt nu bijna afgesloten niets is minder waar. jullie aktiviteiten in brazilie worden afgesloten, maar jullie werk leeft door. de huisjes zijn opgeknapt, de kinderen hebben fijne herinneringen aan jullie, er is weer een flink bedrag wat ten goede komt van de kinderen. jullie hebben mij en vast ook andere mensen de noodzaak van het werk van remer laten voelen.
3 weken lang heb ik jullie gevolgd en mijn bewondering voor jullie is gegroeid.
fantastisch wat jullie gedaan hebben en dat ik met jullie mee mocht kijken. bedankt.
het lijkt nog wat vrioeg maar zelfs de laatste dagen zijn vol gepland en misschien komt er wel geen tijd meer voor het internet, daarom alvast.ALLEMAAL EEN HELE GOEDE EN VOORSPOEDIGE TERUGREIS. wij ruud en ik zullen jullie weer met open armen ontvangen op schiphol.

karen

he zus en andere van de groep

het is echt niet normaal zo snel als die drie weken voorbij gaan . En wat hebben jullie een hoop gedaan.
Ik ben heel tevreden als ik je weer eens lekker kan knuffelen zus.... heb je gemist en vaak aan je gedacht... maar ben ook enorm trots ...
Had er graag bij geweest zaterdag met ophalen maar ben met carla mee zij gaat dit weekeind voor sisterhope 65 kilo meter lopen, en ik mag haar voeten verzorgen ???? best prettig (voor haar)

nou goed ik bel je natuurlijk direct als ik kan zaterdag ...

hou van je reis voorzichtig en geniet nog even van de groep de kinderen de sfeer het weer en het samenzijn .. kussjsseeesss kaar en de meiden

jelle

wat geweldig wat jullie allemaal voor elkaar hebben gekregen. En wat vliegt de tijd...
Wens jullie nog een goede terugreis.

een warme omhelzing

conny

robert ook voor jou komt een einde aan de 3 weken samen zijn met je zus en de groep uit nederland zal ook wel weer even wennen zijn .ik wil je nog bedanken voor je goede zorgen voor marlies en natuurlijk ook de rest van de groep
ik wens jou heel veel kracht en liefde met je mooie werk in brasil
groet conny

Jacoline

wat tof om te lezen dat jullie zo'n goede tijd hebben. Ben benieuwd naar de verhalen (waar we nu al een voorproefje van konden hebben) als jullie terug zijn.
Hele goede reis alvast, sterkte met afscheid nemen en ga nog erg genieten van de laatste dagen!
Fica com Deus!

Willy

Bij het lezen van de eerste regel wist ik dat jouw naam onder het stukje zou staan Thea. Even scrollen en ja, hoor!
Wat een belevenissen in 3 weken! Ben benieuwd naar de verhalen als je weer terugbent. Die nemen wel een hele schilderles in beslag!
Een hele voorspoedige reis gewenst voor allemaal en sterkte met afscheid nemen!
Lieve groet, Willy

Marianne

Hallo allemaal
Wat een vreselijk triest verhaal weer over het meisje Precious en dan te bedenken dat die naam Edele of edelsteen betekend! Dat kind heeft een allesbehalve edel leven. Fijn dat jullie iets voor haar kunnen betekenen.
Cora Veel sterkte met het afscheid nemen van je broer en de anderen natuurlijk ook want het zal voor iedereen een grote overgang zijn als jullie weer thuis zijn in het jachtige (en koude) Nederland.
Goede reis terug en tot ziens Marianne

Suzanna

Lieve hardwerkende Nederlanders in Brazilie,

Geweldig al die verhalen.als ik die verhalen lees dan waan ik me terug in Afrika, waar ik jaren lang heb gewoond/gewerkt.
Ik las zojuist dat Brazilie nr 1 is van Zuid-Amerika wat betreft de ECONOMISICHE GROEI, export USD 159 MILJARD aan OLIE!!
Het is wel erg triest dat er ZO weinig door de regering in DE MENS geinvesteerd wordt. Dit zou heel wat ellende en armoede weg kunnen nemen.
Jullie uit Nederland hebben voor Robert en "zijn kinderen"goed werk verricht, daarbij je geest verrijkt.
Wens Robert veel succes met het mooie-soms moeilijk- werk.
Ik hoor persoonlijk de verhalen aan van mijn lieve vriendin.

Ik wens jullie een veilige, gezellige vlucht naar huis terug. Wees NIET te LUIDRUCHTIG tijdens de reis!!.
Veel plezier .God Bless you all.

Henny de Haan

Geniet nog van de laatste dagen en rust lekker uit voordat jullie hier weer aan de slag gaan.
We kijken nu al uit naar jullie verhalen.
Goede reis en tot ziens.

Anke

Lieve Marijke en de rest van de Braziliëgroep,

Wat hebben jullie veel gedaan voor de kinderen daar. Petje af! Ik heb jullie belevenissen steeds gevolgd. Nu wens ik je nog een paar fijne laatste dagen daar en een hele goede terugreis.

Groeten en veel liefs, Anke

Nel Houdijk

Hallo allemaal, ik heb grote bewondering voor jullie inbreng in de toch al moeilijke samenleving in Brazilë!
Wat jullie in een korte periode van 3 weken daar allemaal hebben gedaan, daar kunnen ze weer een jaar mee vooruit! Met mooie geverfde huizen. Jullie pannenkoeken bakkerij. De spelletjes die jullie met de kinderen hebben gedaan. Al de aandacht die de kinderen van jullie hebben gekregen. Het zal moeilijk zijn om weer afscheid te nemen. De 3 weken zijn waarschijnlijk ook voor jullie zo om gevlogen. Ik wens Ria en Siem en jullie dan ook allemaal een hele goede terug reis toe. En zeker een hoofd vol met
herinneringen. Om van de foto's nog maar niet te spreken. Tot ziens in Gouda en Moordrecht.
Groetjes Nel Houdijk

zr. Regina

Lieve allemaal, proficiat dat jullie deze grote intense klus geklaard hebben, alle lof voor jullie. Ik wens jullie een goede terugrweis, gr. aan Robert, Jeanine en de kinderen, we gaan gewoon door met sparen. Allen een welkom thuis en ik hoor gauw van jullie lieve groet van Regina

Wilhelmien Sanders

Wat zijn de weken vlug voorbij gegaan,ik hoor Marlies nog zeggen,dat ze er zo naar uitkeek om te gaan.nu komen jullie alweer naar huis,maar het zijn goede weken geweest voor jullie en de kinderen.Geweldig wat jullie gedaan hebben.Welkom weer in Nederland en behouden thuisreis.

dick & kids

Hopelijk is alles wat jullie geplant hebben ook gedaan voor jullie maar zeker voor de kinderen
GEWELDIG.
Behouden terugkomst!!!!!!!!!!!!!!

Gnooms

Inmiddels weer thuis, jullie gaan daar wel weg maar het gevoel van naar elkaar omzien blijft.
een dankbaar gevoel

Net

Hallo,alle mensen van de Braziliegroep
Als jullie dit lezen , zijn jullie al weer in Nederland. Ik hoop dat de reis goed verlopen is en dat jullie nog een paar dagen kunnen uitrusten,alvorens weer aan de slag te gaan. Jullie hebben veel en goed werk verricht en kunnen trots zijn op alles wat er bereikt is. Cora,Marijke en Marlies: tot volgende week in de Hofstee

Marlies

Weer veilig thuis op de bank, mijn huis is wel iets om ineens erg dankbaar voor te zijn, voor dat ik onder mijn heerlijke douche stap , wilde ik toch nog even kijken op de website,
Lieve mensen allemaal heel erg bedankt voor de berichten en de steun in welke vorm dan ook!
Tot snel!
liefs Lies

Sharmila Mulder

hoi, hoop dat jullie goed zijn aangekomen. Zal wel weer even wennen zijn. Ik heb jullie reisverhalen gevolgd en moet zeggen dat jullie geweldig zijn. Wat hebben jullie goed werk gedaan.
Lekker uitrusten en bij komen.

Groetjes Sharmila

Ria Tukker

Fijn om weer thuis te zijn, ja ik heb veel gedaan en nee nog niet genoeg . er kan veel meer en vooral in de bovenlaag van de bevolking in dit land, de verdeeldheid moet zo wie zo beter , bouw geen kerken, geen nieuwe geloofs gemeenschappen maar aan nieuwe mensen deze zijn de toekomst,zij weten het,geloof is altijd in een strijd met kennis en economie
Ook ik ben dankbaar voor al hetgenen wat ik mag gebruikenvan ons allemaal , maar er is meer en dat is DELEN en niet zo weinig, en dit wil ik overdragen aan een ieder Grt RIA

Ria Tukker

Heel leuk deze drumband, en weet je hoe deze tot stand is gekomen , met spijlen van een oud kinderbed op de stokjes
ons afblakband gerold en met de lege verf blikken, trommelen maar, erg leuk wat een eigen leuke creatieve ideen ,daar ben ik vrolijk over grt Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!