braziliegroep2010.reismee.nl

Koninginnedag 2010 TOTAAL OPBRENGST 765,00 euro

30 april stonden we op 3 vrijmarkten.

Marijke, Nel, Ria Tukker, Marlies, Margriet, Cora in Rotterdam.
Cees en Jopie in Gouda.
Ria en Siem van Bueren stonden in Moordrecht.

Een kleine impressie van dedrie groepen:

Eendrachtplein Rotterdam, de wekker gaat om04.30 uur

Vroeg op, omeen plekje te bemachtigen op Eendrachtplein. Om06.00 uur kwamMarijke met haar schoonzoonin een grote auto vol met spullen.Het is nog droog. Gelukkig.Binnen het eerste half uur hadik de eerste eurobinnen. DAT BELOOFT WAT !! Margriet kwam op de fiets met spullen. Het werd allemaal mooi uitgestald. Jammer,maar daar waren de eerste druppels en de hele ochtend bleef het regenen. Plastic erover en maar hopen dat het op zou houden. Ria T, Marijke en Marlies waren echte doorzetters. Koud en nat bleven we optimisch en de stemming bleef er goed in. Daar kwam Mendie, onze collega met koffie, broodjes en wijn. Super. S'middags klaarde het op en kon Marlies haar GRABBELJURK ( gemaakt door Marlies haar moeder ) aan doen. Rondom waren er zakjes gemaakt en zaten er kleine cadeautjes in. Voor 50 cent mocht je grabbelen. Hilarisch !! De TV kwam er aan te pas. En ja hoor, daarkwam ook nog dezon....gelukkig, want ik liep met plastic zakjes in mijn schoenen. Alles was nat. Om 16.30 moesten we van de organisatie opruimen.
Moe en Nat, maar zeker met een voldaan gevoel. We hebben met elkaar een fantastische en gezellige dag gehad. Dat kan wat worden in Brasil.

Nog vier maanden en 15 dagen !!!

Bedankt allemaal.
Cora Smits

De vrijmarkt in Gouda.

05.15 uur het bed uit. Maar.... De zon komt op. Wie weet wordt het een mooie dag. Cees gaat vast vooruit om de spullen neer te zetten in de kraam. De dozen met verkoopspullen hebben Cees en ik de avond tevoren bij Christiaan en Mariëlle gebracht Zij wonen op de Raam . Als ik om zeven uur bij de kraam kom hebben Peter en Cees alles al uitgestald. Helaas.....betrekt het weer en het gaat regenen. Koud en miezerig. Cees moet naar huis om warmere kleren aan te doen. We hebben gelukkig het dak van de kraam boven ons hoofd. Ondanks de regen komen er steeds mensen langs. Intussen zijn ook Joke en Jolanda gearriveerd.'s Middags begint de zon te schijnen en wordt het gezellig druk. Leuke gesprekjes en veel plezier. Om half vijf gaan we de boel inpakken. Moe en voldaan. Het was een fijne gedachte te weten dat in Moordrecht en in Rotterdam mensen van onze groep met hetzelfde bezig waren.

Cees, Jopie, Peter, Joke en Jolanda

De vrijmarkt in Moordrecht.

Na 5 jaar op de Koninginnemarkt in Gouda te hebben gestaan, staan wij vandaag weer eens in Moordrecht. Dit keer niet vroeg ons bed uit want de markt begint hier pas om 13.00 uur. Om 11.00 uur fietst Siem even naar het dorp om te zien of er al wat mensen zitten en ja hoor het plein zit al half vol. Dus wij ook snel de auto ingepakt en zijn op zoek gegaan naar een gunstig plekje. Het plekje was snel gevonden maar wat jammer, de spullen konden niet worden uitgepakt vanwege de regen. Gelukkig rond 12.30 uur werd het droog en konden wij alles uit gaan stallen. Hierbij kregen wij hulp van Trudy de Heij die, ooit eens had geroepen nooit meer op een rommelmarkt te gaan staan, maar het nog één keer wilde proberen enkel en alleen voor het goede doel. Nou ze heeft er geen spijt van gehad en zei na afloop; 'hier kan en mag je me altijd voor roepen'. Ook kregen wij halverwege de middag hulp van Gerry Bakker. En zo hebben we vanmiddag met elkaar in nog geen 5 uur aardig wat spullen verkocht. Wij willen Monique, Truus,Paul, Nel, Rinie en de Familie Groenendijk heel hartelijk bedanken voor de spullen die zij voor ons hebben verzameld en die wij zo goed hebben weten te verkopen. Maar ook willen wij onze kopers heel hartelijk bedanken want zonder kopers geen geld!!!! Trudy en Gerry ook jullie heel erg bedankt voor jullie hulp het was gezellig zo met elkaar!!!

Siem en Ria

zuster Regina

Geweldig zijn jullie zelfs door weer en wind en met groot enthousiastme. De opbrengst is geweldig, ik heb nog veel meer spullen en boeken, ik spaar nog meer voor ook een beetje mijn kinderen in Brazilië. We blijven doorgaan, dank wat jullie doen en nog gaan doen, jammer dat ik in Engeland was anders had ik mee willen helpen, ik denk aan jullie op een andere manier, nogmaals heeeeel veeeel dank en een lieve groet van zuster Regina