braziliegroep2010.reismee.nl

DE MONT MARTRE MERCI! ! !

Woensdagochtend 2 juni staan Siem en ik om 6.00 uur naast ons bed, vandaag ga ik met Jopie en Gerry op de Mont Martre staan om onze mooie (gekregen) spulletjes te verkopen. Het is goed weer dus het beloofd een mooie dag te worden. Of we ook veel zullen verkopen is nog de vraag. Ik heb er in ieder geval zin en vertrouwen in en reken met dit mooie weer dan ook op veel toeristen, dus wie weet.

Om 7.30 uur staan Siem en ik met de auto half volgeladen bij Gerry voor de deur om daar de rest van de spullen in te laden. Cees komt ook nog even langsrijden om te kijken of hij voor ons nog wat mee kan nemen. En om 8.00 uur rijden wij dan ook met 2 volgeladen auto's de markt op en gaan daar onze kraam inrichten. Ik ben blij dat Gerry erbij is want dit is echt haar ding! Jopie is inmiddels ook gearriveerd en met z'n drieën (Cees en Siem moesten ‘gewoon' weer naar hun werk) is het beren gezellig!

Al snel komen de eerste klanten (lees opkopers) kijken wat wij in onze kraam hebben staan. En ja hoor; het staat hen aan. Binnen 10 minuten hebben wij dan al € 30,00 in onze kas zitten. Dat beloofd wat voor vandaag!! Geregeld horen wij dan ook van onze ‘buren' en klanten dat wij mooie en leuke dingen verkopen. Wij voelen ons hierdoor gevleid en het geeft ons moed.

De gehele dag hebben wij kijkers maar vooral ook kopers. Na afloop van de markt zit er dan maar liefst een bedrag van € 226,20 in onze kas. Dit is wel een bruto bedrag want hiervan moeten wij de huur van de kraam nog betalen. Normaal betaal je hiervoor € 32,00 maar omdat wij voor een goed doel staan betalen wij maar € 20,00 dus houden wij een bedrag van

€ 206,20 netto over. Toch nog een record opbrengst voor wat betreft het verkopen op de Mont Martre. Wij gaan dan ook met een voldaan gevoel en met maar één auto vol spullen om 17.30 uur weer terug naar huis!

Ria van Bueren-Blonk