braziliegroep2010.reismee.nl

Laurens Midzomerloop voor straatkinderen in Brazilië

Laurens Midzomerloop voor straatkinderen in Brazilië

Laurens organiseert vanaf dit jaar jaarlijks de Laurens Midzomerloop, een sponsorloop van 5 kilometer, met elk jaar een ander goed doel, dichtbij of ver weg. Dit jaar wordt de loop gehouden op 21 juni 2010 enwordt het goede doel een project voor straatkinderen in Brazilië. Van 17 september tot en met 9 oktober gaat een groep (oud-)medewerkers van Laurens, in eigen tijd en op eigen kosten, een paar weken vrijwilligerswerk doen bij dit project.

Project voor straatkinderen
Het project voor straatkinderen in Brazilië is ontstaan onder leiding van stichting ‘Help mij leven' en ‘REMER'. Stichting ‘Help mij leven' helpt Braziliaanse straatkinderen bij hun dagelijkse strijd om het bestaan. ‘REMER' staat voor ‘Refúgio de Meninos e Meninas da Rua', ofwel ‘Schuilplaats voor Straatjongens en -meisjes'. ‘REMER' is in 1988 opgericht door de Nederlander Robert Smits, nadat hij tijdens een rondreis door Zuid-Amerika was getroffen door het trieste lot van de straatkinderen in Rio de Janeiro.

Deelname
Aan de Midzomerloop op maandag 21 juni kunnen medewerkers en vrijwilligers meedoen die zich laten sponsoren. Ook familie en vrienden van medewerkers en vrijwilligers, bewoners en klanten van Laurens en hun familie en vrienden kunnen meedoen. Het gaat om een sponsorloop, waar ook deelnemers in een rolstoel met een begeleider aan kunnen deelnemen.

Er is ook een uitdaging in de Midzomerloop: niet wie het hardste loopt, maar wie het meeste sponsorgeld voor zijn loop bijeen weet te sprokkelen!!

Start en finish
De loop zal starten vanaf Laurens De Hofstee, waar bij mooi weer in de tuin van De Hofstee wordt verzameld en bij slecht weer in ‘De Meent', het restaurant van De Hofstee. De start en finish zijn bij de hoofdingang van De Hofstee. Na afloop krijgen deelnemers bij mooi weer in de tuin en bij slecht weer in ‘De Meent' wat te drinken. Er zal een kraam staan met informatie over het project in Brazilië en er zal non-stop een film worden gedraaid over het project. De opbrengsten van de sponsorloop zijn geheel voor dit project bestemd.

Aanmelden
Ben je enthousiast en wil je meedoen aan de sponsorloop? Meld je dan aan voor 14 juni bij midzomerloop@laurens.nl en vermeld in de mail je naam, de Laurens locatie en afdeling waar je werkt, je telefoonnummer en je e-mailadres (werk of privé). Ook kun je je telefonisch aanmelden bij de receptie van Laurens De Hofstee, T 010 222 92 22.

Sponsoren
Binnenkort kun je op het intranet meer lezen over hoe het sponsoren in z'n werk gaat.
Tijdens het verblijf in Brazilië kun je de groep volgen op deze site en ook berichtjes achter laten. Meer informatie over het project voor straatkinderen kun je vinden op www.helpmijleven.org

Cora "Margriet bedankt"

De eerste gift is binnen!!!!
Margriet Langevoort heel erg bedankt voor je grote gift voor de Laurens Midzomerloop.

SUPER !!!

zuster Regina

Beste Cora en alle leden van de Braziliegroep, ik had graag willen komen om dit feest mee te kunnen maken, maar door omstandigheden, ben ik waarschijnlijk verhinderd. In gedachten zal ik bij jullie zijn en ga heftig door om jullie verhaal steeds maar weer verder te vertellen, zodat mensen aangespoord worden om een gift te geven. Ik heb inmiddels weer
€ 200, gespaard voor de geldmeter. We gaan door, want het is hard nodig en de kinderen hebben het verdiend, gr. zuster Regina en een heel fijn feest en hopelijk veel geld, tot een volgende keer!

zuster Regina

Lieve Braziliegroepsleden, wat een geweldige dag is het afgelopen zaterdag geweest, en wat is de geldmeter weer gestegen. Het is een weldaad voor de zwerfkinderen maar ook een groot succes voor allen die hier aan hebben meegewerkt in jullie vrije tijd en onvermoeibare inspanning. Ik ben trots op jullie allemaal. Cora en Nel jullie lijken echt op Hans van der Tocht en Leontine. Hopelijk gaat het a.s. maandag ook goed worden met de midzomerloop van het Laurens. Laurens staat bovenaan en die laten zich best van de royale kant zien, ik hoop er bij te kunnen zijn, dank voor jullie grote inzet voor de kinderen van Robert en zo voor Braziel, lieve groet van zr. Regina