braziliegroep2010.reismee.nl

2de Pinksterdag Rommelmarkt Gouda

Op 2de Pinksterdag zal een rommelmarkt gehouden worden op de IJssellaan in Gouda. Anja Bogaard zorgt dat wij een plaats kunnen krijgen bij haar vriendin Anita voor de deur die schuin tegenover haar woont.

We, Siem, Ria, Jopie en ik, Cees, hebben de wekker ingesteld op half zes omdat we om 7 uur willen starten met de inrichting van onze verkoopplek. Het belooft een zonnige dag te worden.

Nel v.d. Born doet met ons mee en staat klokslag half zeven bij ons voor de deur. Samen rijden we naar de IJssellaan, Jopie volgt op de fiets.

Even zeven uur zijn we daar. Ria en Siem zijn al volop bezig met het inrichten van onze verkoopplek. Om ons heen heerst een en al bedrijvigheid. Siem gaat thuis nog een tweede lading halen. We hebben een flink aantal leuke spullen voor de verkoop en krijgen dan ook meteen klandizie. Helaas ze zullen moeten wachten tot acht uur dan mag pas met de verkoop worden begonnen. Aan onze kant van de straat starten we in de schaduw (in het begin een beetje fris). De aanloop is boven verwachting. Loven en bieden, 'Nee te duur', door lopen en later terugkomen om het toch maar te kopen.

Siem en Ria ontpoppen zich als echte handelaren, petje af.

De gekste dingen gaan van de hand.

We ontmoeten veel leuke en interessante mensen en hebben leuke gesprekken.

De dag verstrijkt en de zon gaat ook onze plek beschijnen. Het wordt lekker warm. Anja en haar vriendin zorgen goed voor ons.

Marijke v.d. Wenden komt met haar man ons met een bezoek verrassen.

Nel en Jopie gaan ook even shoppen en kopen een aantal grappige dingen.

Rond drie uur gaat de loop eruit en we besluiten de zaak op te breken.

Om vier uur worden de auto's weer geladen en gaan we met het restant huiswaarts.

Na het tellen blijkt dat de dag ons 360 Euro heeft opgeleverd werkelijk een heel goed resultaat.

Anja en Anita heel hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid.

Siem, Ria, Nel, Jopie en Cees.