braziliegroep2010.reismee.nl

Klussen en vrij weekend

Vrijdag in opperbeste stemming volop geklust in het eerste huis. De twee corvé'ers zorgen voor koffie en thee tussendoor. Tussen de middag of aan het eind van de middag komen de kinderen naar ons huis toe om te scoubidou'en. Al snel zit er dan een flinke groep om ons heen met de draadjes te werken.

Zaterdag en zondag zijn we klusvrij. Zaterdagmiddag openen we het speelhuis. We hebben drie dozen lego bij ons, verzameld door een jongen en zijn klasgenotenuit Duitsland en gratis naar Nederland vervoerd door DSL. De lego verdelen we over de tafels en de kinderen stromen toe. Al gauw ontstaan er allerlei huisjes, karretjes en vliegtuigen. Jopie heeft een spel gemaakt met plaatjes en bijpassende tekst. Dat is ook in trek. Andere kinderen storten zich op het tafelvoetbal en het poolen.

's Avonds eten we pizza in het dorp. Zondag vieren we Roberts verjaardag bij hem thuis en Margriet geeft yogales.

Vandaag, maandag, hebben we weer veel zin in het klussen. Maar eerst mogen Cora en ik als eersten 's ochtends meehelpen met de activiteiten van de jongere kinderen ('s middags gaan zij naar school). Drie groepen, ingedeeld naar leeftijd, komen knutselen en kleuren. Het lukt goed om met hen te 'praten', we wisselen leeftijden, namen, vlaggen, zussen en broers en dergelike uit. Het was een heerlike ochtend. De nieuwelingen onder ons leren de kinderen al aardig kennen. Cora en ik krijgen na afloop nog een rondleiding bij de groentetuin, de visvijver en de dieren (koeien, kippen, paarden, hond). Hier helpen ook kinderen mee onder leiding van Ronnie. Zelf mag ik even op Tornado, de schimmel,rijden. Gelukkig houdt Ronnie Tornado goed onder controle.

's Middags voegen we ons bij de klussers. Het eerste huisje is nu bijna klaar. Alleen de deuren gaan we morgen nog lakken. De mannen zijn al begonnen in het tweede huis. Zij hebben daar gehakt en gebroken in de huiskamer. Wij kunnen alvast aan de slag in de slaapkamers.

Een hartelijke groet van ons allen aan alle lezers, Thea

Reacties

Reacties

Frank en Mo

Hoi Thea en de rest,
Leuk om zo op de hoogte te blijven.
Die foto van jou Thea op het paard..erg leuk ;)
Tot snel maar weer

willy van den houten ( collega van Cora en Marlies)

Hallo allemaal. ik wil mijn berwondering uitspreken voor jullie allemaal die hun vrije tijd opofferen voor hulp aan die kids, al dat klussen en dan ook nog die aandacht en liefde die jullie geven geweldig! denken jullie nog wel een klein beetjes aan jullie zelf , want volgens mij weten jullie niet van ophouden! Nog heel veel succes en veel plezier met zijn allen,groetjes Willy

Willy

Wat een enthousiast verhaal van jou Thea, heel leuk om te lezen!
Wat doen jullie veel verschillende dingen en het is ook heerlijk om met zo'n gemotiveerde groep te werken. De kinderen genieten ook volop begrijp ik. Wat zullen ze jullie straks weer missen. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd met z'n allen, kinderen incluis!
Hartelijke groet, Willy

conny

koffietijd in nederland. jullie zullen dat nederlandse bakkie wel missen denk ik, marlies als je thuis komt zorg ik voor het lekkerste bakkie!
hier vandaag een heerlijke dag met veel zon, maar morgen ,,,,voert de regen weer de boventoon., is het bij jullie inmiddels al weer droog?
cora, het kabinet is er bijna uit het lijkt toch vvd, cda en pvv te worden, donderdag gaan ze voor het "echie".
zijn jullie veilig thuis gekomen? hier was het geen volle maan ik weet niet hoe het bij jullie was.
complimenten voor het blindtypen!
uit jullie verhaal klinkt zoveel enthousiasme en plezier.
ik voel dat ik me geen zorgen hoef te maken jullie hebben het goed daar volgens mij.
energie krijgen jullie vast ook door die glunderende donkere koppies, met grote bruine ogen en karakteristieke handgebaren. dan weten jullie waar jullie het voor doen. ik kijk uit naar het volgende verhaal, maar ik begrijp dat het erg lang duurt voor jullie iets op de site geplaatst krijgen dus doe het rustig aan en geniet van jullie vrije tijd.
mensen succes met alle aktiviteiten en marlies een knuffel van ma

regina

Wat een leuke foto's en wat zijn jullie hard aan het werk allemaal. Cora wil je Robert van mij feliciteren met zijn verjaardag en geef hem een dikke kus van mij. Hoe gaat het met Nel en Ria ? Ik leef met iedereen mee en denk aan jullie lieve groet zr. Regina

Nel, bericht voor Zr Regina

Hallo Regien,
Dank je wel voor je bericht. Met Ria en mij gaat het goed. We zijn inmiddels experts in het verven van muren en plafonds. Ik slaap op de kamer bij Cora , Marlies, Margriet en Marijke. Je snapt zeker wel, dat ik mijn handen vol heb om het spul een beetje in het gareel te houden. Maar dat lukt wel. Morgenochtend ga ik om 06.00 uur met Cora de koeien melken. Foto´s zie je wel op de site verschijnen. Ik wens je een goed weekend in Achel. Groetjes van de hele groep, in het bijzonder van Ria en en Nel.

Aafke en Ton

Beste mensen,
zo te lezen zijn jullie goed bezig.
Klussen, met de kinderen activiteiten doen, jullie zitten niet stil.
Jullie zijn weer ervaringen rijker.
De tijd schiet al weer op, jullie zijn dik over de helft.
We wensen jullie nog een goede tijd.
Ria en Siem een internetknuffel van ons,
Aafke en Ton

Tom en Carmen

Tsjonge wat hebben jullie veel gedaan in een korte tijd!
En wat gaat de tijd snel! Nog maar een weekje!
Leuke foto's en verhalen! Ga zo door!
Tante (Margriet) we zijn trots op je!

Liefs,

Tom en Carmen

Esther offermans

Hai,

Wil jullie even laten weten dat wat jullie doen echt SUPER is. 'Petje af..'

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!