braziliegroep2010.reismee.nl

Christusbeeld en Sitio Shalom

Woensdagochtend staan we vroeg op om naar het Christusbeeld te gaan. We hadden het al vaak vanaf beneden bewonderd, maar nu gaan we in de bus en met een speciaal treintje steil naar boven. We zitten er samen met een groep Brazilianen in die bij elk vergezicht in gejuich uitbarsten. Het washeel bijzonder om het beeld van dichtbij te zien. Zoals iedereen wilden ook wij in dezelfde houding als het beeld met het beeld op de foto. Op de terugweg in het treintje komen we in een zeer Braziliaanse sfeer terecht. Achterin staat een samba-orkestje de sterren van de hemel te spelen. Iedereen, ook enkele Hollanders, staat of zit te swingen en te zingen.

Nog even naar hetIpenema strand om te zwemmen nu het zo lekker warm is en dan op naar de Sitio Shalom in Pequeri. Het is al donker als we het laatste deel van de reis over hobbelige zandwegen door de bergenafleggen. Na ruim 3 uurwacht ons een warm welkom door kinderen en werkers, en een heerlijke maaltijd. Wat is het een verademing om in de rust te zijn na Rio. De Sitio is paradijselijk gelegen in een vallei tussen de bergen met de diverse huisjes verspreid over het terrein. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Wij slapen in het vrijwillgershuis, krijgen de warme maaltijd in de eetzaal en verzorgen de broodjes voor het ontbijt en avondeten zelf. Het is heerlijk om 's morgens vroeg naar boven te lopen, de Monte Shalom, en te genieten van het weidse uitzicht of het kerkje te bezoeken.

Donderdagochtend krijgen we eerst uitleg over de Sitio en ons werk.'s Middags gaan we meteen aan de slag. Drie huisjes hebben een inwendige opknapbeurt nodig. Vijf of zes jaar geleden was het in om stevige kleuren te gebruiken, dan valt het niet mee om die nu onder het wit te krijgen. Sommige kinderen helpen ons enthousiast mee of brengen zelf geplukte vruchten. Cees, onze technische man, wordt gek van alle vragen.

Margriet

Ik ben er lekker bij! Bijna jaloers op mezelf! De computernerds zijn hard aan t werk geweest om dit te plaatsen. Hulde! Verder een warme groet en omhelzing aan de volgers van onze site! We zijn elke keer weer superblij met jullie reacties. Enne.....wat een land! xxx

Marco K

Goed bezig daar, veel succes en plezier op de Sítio!

Aldo

Mooie verhalen, mooie foto's, om jaloers van te worden! :)

Sofie

Hoi lieve Nel en alle anderen, heb nu pas alle verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat een andere wereld! En wat een rijke ervaringen allemaal. Ik ga jullie wat beter volgen, want het is erg interessant allemaal. Heel leuk om de verslagen te lezen.
Een boeiende reis Nel, met veel goeds. Ik wens jou en alle andere groepsleden nog een hele fijne en waardevolle tijd. Blijf gezond en ik geniet van de site.
Veel liefs,
Sofie ( en Willem)

Janneke

Hallo Braziliegangers....
Leuk om jullie even ontmoet te hebben in Pedra Lisa! Doe Robert en Janine de hartelijke groeten.
Ik heb dinsdag in Manguinhos nog uitgekeken of ik jullie zag maar niet gezien. Jammer, maar ja, wij zaten overdag in het clubgebouw valkbij het "crack-pleintje" en 's avonds waren we na anderhalf uur evangeliseren bij de verslaafden ook wat op van alle indrukken en gesprekken.
Nog een goede tijd toegewenst in Brasil en wie weet zien we elkaar nog es. Janneke

Net

hallo lieve Braziliëgroep

Het is erg leuk/interessant om jullie verhalen te lezen en zo te volgen wat jullie allemaal beleven
wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.Het zal wel erg indrukwekkend zijn. Ik wens jullie nog heel veel (werk)plezier
( Cora en Marlies: we hebben gisteren een superfeest gehad voor het 30-jarig bestaan en er zijn zeker 300 man geweest . Gelukkig was het mooi weer en konden er een hoop mensen in de tuin zitten. Marlies: misschien ga je blauw nog wel een leuke kleur vinden.)

Hartelijke groeten, Net

marianne

Hallo Brazilie gangers wat een mooie verhalen
Ik kan me goed voorstellen dat het heel confronterend is om door die sloppenwijken te lopen. Als ik die verhalen lees dan realiseer ik me weer dat we ons hier toch maar al te vaak druk maken om onbenulligheden.
Fijn dat jullie een posietieve bijdrage kunnen leveren aan al het werk dat er daar te doen is.
Heerlijk om ook de lezen dat het werk van de aanwezige politiewerkers, de kinderen weer hoop geeft op een andere toekomst dan in de criminaliteit.

Groetjes aan iedereen daar. Marianne

Frank

Goed om te lezen dat er ook tijd is voor wat toeristische activiteiten. Veel succes en plezier nog met z'n allen vanuit Alphen, Frank