braziliegroep2010.reismee.nl

Fla - Flu vervolg

Zaterdag zijn we begonnen aan ons toeristische deel van de reis. Naar Copacabana het bekende strand waar het helaas begon te regenen. Alhoewel drie diehards, Siem, Margriet en Marlies toch de zee, met geweldig hoge golven, in durfden. Een bezoek aan een piramide kathedraal en een klooster vulde onze eerste dag. Een bezoek aan het Christusbeeld moesten we uitstellen vanwege de bewolking. Zondags hebben we lekker rondgekeken op de Hippiemarkt, gesnuffeld bij kraampjes met allerlei zelfgemaakte spulletjes en een diversiteit aan kunstschilderwerk. Na een toer langs verschillende stranden gingen we ´s avonds op weg naar dé match. Fla - Flu de populaire benaming voor ´s werelds grootste voetbalklassieker tussen de Braziliaanse voetbalclubs Flamengo en Fluminense. Elke wedstrijd weer staat het duel, gehouden sinds 1911, voor een vol Maracana (het stadion) van de Flamengo´s.Wordt vervolgd...........................

Zo verder met de grote voetbalmatch Fla - Flu, die te vergelijken is met de Rotterdamse derby Feyenoord-Sparta. Robert had al voor kaartjes gezorgd, dus hoefden we niet in de ellenlange rijen te staan. Omdat het Maracanastadion wordt verbouwd werd de wedstrijd deze keer gespeeld in het Botafogo stadion van de gelijknamige club, 30.000 man/vrouw kan er in. Pech voor de Fluminese want het Botafogo stadion ligt dichter bij de favela´s, daardoor waagden niet veel supporters van hen zich naar het stadion. De Flamengo`s daarentegen waren metduizenden en daar liepen wij tussen. Het stadion vulde zich met mensen en steeds meer grote vlaggen. DeFluminense betraden onder gefluit het veld.Zodra de spelers van de Flamengo´s het veld op kwamen stroomden de WC-rollen naar beneden, één regen van papier. Geweldig!!!De Flamengo supporters zongen uit volle borst hun leuzen en wij ook maar Robert waarschuwde ons omdat het niet zulke mooie teksten waren. We hebben 3 keer kunnen juichen voor de Flamengo´s , want we zaten in hun vak. De Fluminese hebben ook 3 keer gescoort, maar toen waren wij stil. We vertrokken na het laatste fluitsignaal bij een 3-3 eindresultaat. Het was een geweldige avond!!!

Flamengista

Uma ves Flamengo, Flamengo até morrer!!

conny

ik dacht dat jullie gingen zingen
Flai - Flie fla - flieh flai flo - fiste
Cumeladi, cumeladi, cumeladi fiste.
Oh no no no not e fiste.
Ine mine desamine oeha poea demine.
Exomine salomine oeha poea.
Bibibliodedode bobobedidedade wadasididedade. Shi en toe!
dit ken ik nog van vroeger van de cjv, maar dat bedoelde jullie niet natuurlijk.
vandaag aan het werk voor remer, ben benieuwd naar jullie ervaring.
is het weer al verbeterd?
groet uit rozenburg

ma van der Wenden

Lieve Marijke en de rest van de groep
fijn dat jullie goed en wel zijn aangekomen en dat jullie het naar jullie zin hebben
Geniet van alles, het werk, het land de mensen
en hoop je gezond en wel weer terug te zien

Hilde

Hoi Margriet en de anderen,

Nooit gedacht dat jij naar een voetbalwedstrijd zou gaan!
Dat je in zee hebt gezwommen is vanzelfsprekend, hoe lang is de kust in Brazilie wel niet? Da's pas een uitdaging...

Nog heel veel plezier en hard werken, geniet ervan.

Liefs Hilde

Jolanda

Berichtje voor allemaal!
maar in het bijzonder voor Margriet....

Hallo harde werkers!
Klonk me als muziek in de oren.. zwemmen op Copacabana
en daarna Samba voetbal kijken!!!!
Hoop dat de Corvocado zich snel ontnevelt zodat jullie nog even de berg op kunnen om de stad en het beeld in volle glorie te zien.
Hee Margriet, de katten zijn blakend van gezondheid alleen ze missen het baasje, ik knuffel me scheel maar ik doe het graag want het is voor een goed doel!

Ciao Land

Piet & Carla

Voor Marijke en de anderen,
Zo te lezen hebben jullie al een hoop ondernomen.
Jammer van het weer, maar ja.
Veel liefs uit Schiedam.

trees boerakker-ebben

hallo nel en de hele groep fijn dat jullie veel plezier beleven daar in brasilie je moet maar denken dat je in holland bent als het regent heel veel plezier en hopelijk tot gaUW GROETJES VAN TREES EN THEO