braziliegroep2010.reismee.nl

"Een pelgrimsreis"

Met de pelgrimsweg in het hart

15 september 2010,

Overweging; Zuster Regina Plat, voorschoten

Een pelgrimsreis - ook de pelgrimsreis - naar binnen - kent 4 belangrijke momenten.

Het vertrek

De weg

Het doel

De veranderde terugkomst

Het vertrek. Bij het vertrek spelen een aantal vragen een rol. Wat neem je mee? Wat is werkelijk belangrijk in het leven? Wat kan ik missen?

De weg. Afscheid nemen van je huis, van degene, en van datgene, die ons dierbaar is. Je moet het gevoel van onzekerheid - zelfs van angst - voor lief nemen, anders ga je niet weg. Wij gaan op zoek ? Naar wat? God mag het weten.

Het doel. Wij gaan het terrein van het onzekere in, gevaren niet uitgesloten, maar de moeite waard om dit avontuur aan te gaan, en ten goede komt aan de medemens in nood die vraagt om liefde en een warm hart.

De veranderde terugkomst. Aan het einde van de reis zullen we ons afvragen, zijn we veranderd? Natuurlijk, wij zullen het merken, misschien niet direct maar toch. We hebben zoveel gezien, geproefd, bewonderd, doorstaan, wij zijn 1 groep geweest, zijn samen opgetrokken als pelgrims. Wij hebben grenzen verlegd, wij zijn anders geworden.

Zuster Regina sprak:

'Jullie gaan voor de kinderen vrijdag op weg om barmhartig te zijn '

Onze wereld kan niet zonder barmhartigheid.

En ik zeg' de groep kan niet zonder zuster Regina. Op deze mooie en inspirerende avond mochten wij een bedrag in ontvangst nemen van 1000 euro. Zuster Regina en alle zusters ( vele op hoge leeftijd ) zijn druk in de weer geweest om dit geld bij elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld; Zij hebben familie gevraagd voor een bijdrage. Zusters gaven een bijdrage. Wat dacht u van bramen plukken uit de tuin van het klooster en er jam van te maken. Verkocht voor 3,50 per potje. De wereldberoemde pannenlappen van Zuster Regina, kaarten gemaakt, giften van de zusters na een feest, enz. enz.

Bedankt Lieve Zuster Regina voor de rijke avond, uw woorden. De warme ontvangst, uw onbegrensde liefde, vertrouwen en enthousiasme.

U reist mee in ons hart.

Een hartelijke groet aan alle zuster en paters in Rotterdam en Voorschoten.

Namens de gehele groep

( Marijke, Marlies, Cees, Thea, Nel, Ria T, Ria v. B, Siem, Margriet, Jopie en Cora )

Cora Smits

Gerry

Ik stuur een respectje!!

Jan Bouman o.p.

Het is een zegen dat U allen in Brazilië gaat werken om de gemeenschap daar op te bouwen. We leven met U allen mee! We wensen U heel veel sterkte toe want het zal niet meevallen. We blijven in gebed met elkaar verbonden. Het was een inspirerend afscheid. De Heer reist met zijn leerlingen mee! Tot ziens!!

Nel Houdijk - Blonk

Lieve mensen zijn jullie, allemaal
Reizen naar Brazilië, een hele andere taal
Temperatuur, waarschijnlijk warmer dan hier
Maar dat kan jullie ook niet schelen, geen zier
Jullie willen met z’n allen daar gaan klussen
En dan samen, ondertussen
Mensen helpen en met de kinderen spelen
En ook lief en leed daar samen delen
Geniet ondertussen van alle mooie dingen om jullie heen
Van de natuur en vogels die hebben jullie daar even te leen
Drie weken lang zijn jullie daar te gast
Jullie dragen samen een stukje van de zware last
Vele handen maken het werk wat minder zwaar
Ze zullen jullie dankbaar zijn, echt waar
Ik wens jullie een goede reis en veel plezier
De hartelijke groeten doe ik jullie van hier
Ria en Siem een dikke kus
Tot ziens!!!!

Marco

Beste Braziliëgangers,

Over een paar uurtjes zitten jullie in het vliegtuig, goede reis en heel veel succes daar! Jullie zullen je zeker nuttig maken, niet alleen met 'handjes' maar ook met morele, materiële en financiële steun. Super!

Op de website van HML besteden we ook aandacht aan jullie reis.

Groetjes
Marco

Hetty

Hoi Siem en Ria,

Te laat om het persoonlijk te zeggen maar alsnog een hele goede reis gewenst en een fijne en nuttige tijd in Brazilië voor jullie en de hele groep.

Groet, Mathieu, Hetty, Anne en Luc

NEL

VANUIT HET VEILIGE OREGON WENSEN WIJ JE VEEL STERKTE EN KRACHT TOE,IN GEDACHTEN PROBEREN WE HET EEN BEETJE TE VOLGEN.
JAN EN LOT